W dobie kryzysu ekonomicznego i wzrastających obostrzeń związanych z udzielaniem kredytów w tradycyjnych bankach coraz więcej pożyczkobiorców, kredytobiorców decyduje się na działania w celu odnalezienia alternatywnych metod pomocnych w nagłych sytuacjach gdy szybko potrzebujemy gotówki. Widząc rosnący popyt na tego typu produkty na rynek coraz śmielej wkraczają prywatne biura finansowe i wraz z upływem czasu oraz nieustannym przyrostem ilości klientów można już zaobserwować, że funkcjonują coraz bardziej skutecznie. Specyfika tego typu firm polega przede wszystkim na sposobie komunikacji z pożyczkobiorcami oraz prostocie i ułatwieniu realizacji całej obsługi. Posiadając świadomość, iż pod względem infrastruktury alternatywne przedsięwzięcia nie mają szans współzawodniczyć z tradycyjnymi instytucjami finansowymi przeważająca większość z nich proponuje swoje produkty za pośrednictwem Internetu eliminując w ten sposób wszelkie wydatki związane z wynajmem lokalu, jego zagospodarowaniem czy wreszcie opłaceniem odpowiedniej ilości pracowników. Jeszcze kilkanaście lat temu, gdy Internet był dobrem stosunkowo ekskluzywnym – funkcjonowanie online nie miałaby najmniejszego zastosowania, jednak obecnie jest to coraz dynamiczniej rozrastający się kanał, który zwraca zainteresowanie nawet największych instytucji w branży finansowej. Dostęp do globalnej sieci w naszym kraju rośnie bez wątpienia z dnia na dzień, stając się dobrem tak niezbędnym jak telefon komórkowy czy telewizor. Nie ulega więc wątpliwości, że również grupa potencjalnych odbiorców zwiększyła się w dużym stopniu w porównaniu do tego co zauważaliśmy jeszcze 4-5 lat temu. Dziś Internet stał się nieodłącznym elementem naszego życia, źródłem nie tylko rozrywki czy nauki, ale również uniwersalnym narzędziem do komunikacji, załatwiania prozaicznych obowiązków (jak choćby płacenie rachunków), czy również miejscem pracy. Nic więc zaskakującego, że coraz więcej przedsiębiorstw stawia zdecydowanie na ten sposób pozyskiwania klienta. Postępują tak zarówno nowe firmy, wkraczające na rynek z usługami (gdzie dzięki funkcjonowaniu online ograniczają wydatki do minimum), jak również podmioty zasiedziałe, o silnej, trwale ugruntowanej sytuacji. Dziś w zasadzie wszyscy modyfikują swoje strategie działania stawiając coraz mocniej na działalność online, która otwiera szereg nowych możliwości. Dochodzi do tego w zasadzie w każdej działalności, nie inaczej zatem jest w branży finansowej. Wzrastająca popularność usług finansowych przez Internet związana jest przede wszystkim ze wzrostem dostępności, jak również popularności samego Internetu, a także rosnącej świadomości pożyczkobiorców, którzy zauważają pozytywne zmiany jakie przynosi ze sobą możliwość samoobsługi za pośrednictwem globalnej sieci. Dziś potencjalny pożyczkobiorca ceni sobie przede wszystkim samowystarczalność w dokonywaniu decyzji, oraz niezależność w jej wprowadzeniu w życie. Pożyczki na odległość idealnie wpisują się w ten schemat. Oto bowiem przestaje istnieć konieczność osobistych wizyt w siedzibach banków, stania w długich kolejkach, biegania po wielu urzędach – wszystko to można już bez problemów załatwić bez wychodzenia z domu. Korzyści wypływające z tego tytułu są niezaprzeczalne i dostrzegalne w zasadzie gołym okiem. Nie dziwi w związku z tym zwiększająca się popularność pożyczkodawców funkcjonujących w systemie internetowym. Dużo wygodniej bowiem wziąć kredyt za pomocą kilku kliknięć i już następnego dnia skorzystać z szybkiej gotówki niż chodzić po bankach ze stertą dokumentów i nadzieją, że można wszystko załatwić w terminie.